Hah, sedar tak sedar hari nih dah masuk 28 hari berpuasa, bermakna lusa atau tulat dah masuk hari raya, yang berperantaun ramai dah pakat balik kampung, pekan-pekan kecil yang dulu sunyi dan aman damai kini dah mula kenal erti kesesakan dan jam, khas sempena nak raya kata depa… begitu juga pasar-pasar, nat=nat pekann sehari juga berduyun-duyun pakat berkunjung , begitu juga pasar ramadhan yang biasanya terkawal dan teratur dah menjadi sesak sejak sehari dua ni, itu lah tandanya Hari Raya dah makin dekat.
Tahun nih gayanya kalau kat sebelah utara, Perlis Khasnya di jangkakan beraya dalam suasana basah dan lembab, semenjak 3 – 4 hari nih asyik ujan je, sekejap lebat, sekejap rintik-rintik, lepas tu gerimis lepas tu lebat balik, dan terus berganti-ganti, tapi nasib baik masih belum ada tanda-tanda akan banjir.. sesekali periksa juga la kalau ada amaran akan banjir, namun masih dalam keadaan normal, walapun begitu pihak-pihak berwajib dah amik langkah berjaga diatas sebarang kemungkinan.. isk kesian juga kat depa kena beraya dalam keadaan bersiap siaga.. apa-apa pun tunggu aje lah perkembangannya nanti…

Posted by Picasa

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s