Semalam lepas balik dari Aloq Setaq singgah juga la sat kat umah tok pah, kononnya nak hantaq barang sikit, al maklum lahkan, dekat2 nak posa nih, sampai je nampak lah tok ayah dok ramai-ramai kat kolam ikan tuh, ingatkan pasai apa, rupa-rupa depa baru lepas angkat ikan keli nih. Owh abis sudah la ikan nih, kalau tangkap pakai jala mungkin boleh tahan lama, nih di pancing, jawab dia memang tak tahann lamalah…
keli hasil kolam tok pah… 3.2kg
Selepas lama sikit baru la ndengaq ceta yang selepas ikan nih yang asalnya masuk dalam pukat yang di tahan oleh tok ayah kat sungai depan umah tuh, di lepaskan kat kolam ikan.. dia dah rakus makan anak-anak ikan kat dalam kolam tuh, ooo patut la tengok ikan kat dalam tuh macam makin kurang saja, rupanya dia nih lah yang merampoknya….  
ikut cerita tok ayahnya, paginya dah try di jala.. tapi si ikan keli ini dengan gagahnya berjaya melarikan diri, dengan meneborosi jalan yang di lontarkan.. akhirnya dek terliur akan perut ayam yang miungkin juga makanan kegemarannya maka terperangkap dia di kail si pemancing.. maka tamat sudah hayatnya, tapi menjadi persoalan pulak, apa nak buat dengan ikan nih, heh jual… mungkin tidak, akhirnya ia menjadi mangsa makan malam… di buat gulai sodap, di goreng pon sodappp.. he he

tok pah sedang siangikan keli seberat 3,2 kg itu…

hasilnya di bahagi samarata dengan si pemancing…
..dan menjadi mangsa ratahan dua mek labu ini.. siapakah mereka.. tunggu saja lah.. ha ha..
Posted by Picasa

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s