suasana panas, tak berangin tapi berawan tebal, menjadikan aku tak tega berada dalam rumah…
lepas tu pakat-pakat keluaq juga cari angin
suasana di kolam ikan tok pah…
malam pon menjelma…
Baguihnya tajuk, macam iye2 aje kan, sebenar taman tu tak der la tapi lebih kepada perusahaan ikan puyu tok pah, dulu depa bela ikan dalam kolah simen, tapi jenuh lak nak bagi makan, pasal makanan ikan tuh mahal jugak la, sekarang dah ada modal sikit , parit kat belakang rumah tu di dalamkan, kemudian akan di pasang pagar, kalau tak bahaya lak untuk cucu cicit yang beratandang nanti.

Sekarang ni kalau tokpah gi mancing ikan puyu, yang anak-anak tu akan di bawak balik dan di masukkan je kedalam kolam tuh sampai masa sesuai nanti baru lah akan dapat di jual nanti. 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s