Perjalanan ke Teluk Batik! Wah ni satu perjalanan yang not so unplanned, pasaipa not so unplanned noh, isk pasai last minit punya plan dan tiba-tiba saja dia terjadi, pada awalnya saja nak sambung cuti pasal ada cuti Malidul Rasul pada hari selasa, jadi amik satu ari dapat 4 ari cuti kan, hmm best lah macam tu kan? Ingatkan sorang-sorang saja nak cuti, sekali dengan mama pun cuti, baru la teringat nak buat plan jalan-jalan, dan akhirnya saja-saja nak singgah kat Teluk Batik nih, just untuk satu malam punya trip.. 

Bertolak dari rumah sekitar jam 9.30 pagi,dengan unprepared plan nih memang so slow lah, pakai main terjah saja la, hotel pun pakai amik no kat tenet dengan harapan dekat dengan laut, jadi boleh la bersenang lenang bersantai tepi laut.. akhirnya dalam pukul 2.30 petang sampai juga ke Telok Batik Beach resort nih.

Lepas checkin dalam pukul 4,00 macam tuh sempat lah juga merayau-rayau dalam pekan Lumut, juga kawasan2 sekitar, just pusing-pusing dengan kereta sambil sesekali sempat juga singgah kat pantai bermain pasir dan air laut, tapi punya lah melasak depa dua orang nih. Pastu balik saja lah ke bilik,petang sikit dah depa nak mandi kolam lak, layan aje lak kat situ sampai senja berlabuh, letih woo dengan depa dua orang nih…

Malam lepas mandi kolam ingatkan depa nak letih, dan cepat tidoq, tapi sekali depadok keciwi main lampu lak. kejap buka lampu kejap tutup lampu, kejap buka tv pastu tutup tv lak, aduyai.. entah lah sampai kol berapa lak baru nskk tidoq nih, adeh layan aje lah kan..?


About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s