Dengan bermulanya musim cuti sekolah hujung tahun ni maka bermula lagi pesta makan, pesta kenuri, pesta orang sibuk nak kawin dan juga pesta bebudak nak berkahatan dan bersunat. Walaupun SPM/STPM masih berjalan, bebudak U masih belum bercuti, majlis yang di rancang perlu di teruskan.
Lembu, kerbau,dan kambing , tidak senang duduk, baru sekejap melepasi tahap kritikal musim raya haji, kini ‘berdendang’ pulak denganb musim kenduri kali ni, ayam dan itik yang hari tu sedap bergelak ketawa melihat lembu, kerbau dan kambing resah gelisah, kini mula pucat mukanya, seram sejuk badannya.. “alamak turn aku dah sampai daaa..”, begitu lah alamat musim kenduri dah sampai.. alkisahnya….
Ini kesah semalam, rumah pak menakan mem aku

 ..err khemah baru sampai kol 8.00 malam
 ..anak dara yang baru lepas di ijabkabul kan di masjid
 isk.. macam mareh je, nak balik ahhh….
 ..sweet smile to..? er..
 aaa.. kang dah posing sorang..
Anieq, mama dan Kak Long, Athirah..? dah ilang la..
okeh, ini berlaku di Felda Mata Ayer Perlis, sampai kat sini dalam jam 8.00 malam, dan kemudian bertolak balik dalam jam 9.45 malam, hari ni baru akan kenduri.. jadinya hari ni ada 3 kenduri aku kena attend, satu di kampung, satu di Kuala Perlis dan satu lagi kat Felda Mata Ayer nih selepas mama balik dari kelas kol 3.00 petang nanti…

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s