Yaaa Kota Bahru tunggu kami, aduhai berjalan lagi, hari raya hari tuh baru saja pergi Jertih yang tak sampai 100km dari dari Kota Bahru, harini aku datang lagi, cerita dia macam nih, Rabu lalu tiba-tiba saja mama telefon, ” Abg Jom Pi KB”, aik hari tuh kata nakpi bulan Oktober nih dah tak sempat2pulak, ” Ada apaa ?” ” Ada Seminar kat sana, anjuran UMK”.. jadi aku pon petang tu juga terus apply cuti, al maklum lah sekarang ni kena aplly cuti awai kalau tak tak lulus, jadi dah settle semua, aku pon bertolak lah nai pada jam 10.00pagi hari Jumaat, ha ha Jumaat bermusafirlah aku..
Lepas singgah kat Politeknik Perlis (PTSS) pasal dia nak report kat Ketua Jabatan dia (yang cuti sebelum nih) untuk sahih kan pemergian dengan kereta sendiri, jadi bila selesai semua jadi lah aku driver dia sepanjang seminar di Kota Bahru Nih… Alhamdulillah perjalanan yang agak lancar, walaupun ada tanda-tanda nak hujan tapi hanya gerimis saja di sesetangah bahagian.. menjadikan perjalanan agak lancar, dek kerana perjalanan yang lancar macam tu sejak naik Laluan Pantai Barat – Timur tuh kami takberehenti pun pasal budak2 tu pakat tidor kalau tidak setiap 30km athirah nak berenti buang air.. mejadikan perjalanan agak lamba, bila ada peluang debusyyhh terus la.. sampai kat KB dalam kol 4.30 petang.. ok lah tu kan dalam 4 jam lebih je dari SP…
..dalam perjalanan depa pakat nak dok berdua saja… sampaikan tido malam pon nak berdua juga
Awan meliputi Gunung Jerai, pandangan dari hentian Gurun, macam tu jua di sepanjang laluan ke Jeli Awan Kelabu je dengan hujan gerimis atau huja baru lepas turun di sanan sini…
Posted by Picasa

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s