Wah, sedar tak sed,ar dah sebulan kita tempuhi bulan Kemerdekaan, tahun ni Bulan  Kemerdekaan jatuh di bulan puasa, hampir 3 suku Ramadhan jatuh di bulan kemerdekaan, jadi mungkin kerana tu, sambutan Kemerdekaan tidak di rasakan sangat dan Malam kemerdekaan juga sunyi dan sepi tanpa apa-apa acara. Yang ada hanya lah,golongan muda yang merayap sepanjang malam, mat-mat moto pulak hampir sepanjang malam dok bising dengan moto depa, merempit, berlumba dan sebagainya.. 
Pagi pada 31 Ogos kakitangan kerajaan  kena berhimpun di Dataran Merdeka Kangar, atau biasa di kenali sebagai Padang Bandaran Kangar, berhimpun menyanyi lagu kebangsaan dan negeri serta mendengar titah dan ucapan dari Tuanku Raja serta Pemimpin negeri, juga ada sketsa kemerdekaan dari kanak-kanak sekolah.
 Balik dari situ bertolak pulak ke Alor Setar kononnya nak cari baju raya Athirah, tapi orang punya ramai sampai nak mencelah sangat pon tak boleh, baik yang Melayunya, yang cinanya,maupun Indianya penuh berduyun-duyun mencari baju-baju dan yang lain seolah depapon sama nak buat persiapan raya, mungkin ada diskaun lebih di Hari Merdeka kot.. Akhirnya sambar dua tiga helai baju, dan balik saja lah, dah termuntah tengok orang ramai sangat..

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s