Wah, sedar tak sedar bulan Julai beransur pergi, dah menjelang 1 Ogos pun, sungguh cepat rasanya masa berlalu, sedetik kita bersama, sedetik kemudian kita dah di tinggalkannya, owh terasa cepat benar masa itu berdetik, benar juga kata kata orang orang lama, masa  itu  umpama pedang kalau kita terleka kita akan di cantasnya.
Perginya Julai membawa kenangan, namun Ogos yang mendatang juga tetap menjanjikan peristiwa dan memori yang kenangannya akan di bawa sampai mati. Bermula seawal 1 Ogos membawa peristiwa kepada seluruh rakyat negeri, Majlis Pelancaran Kempen Mengibar Jalur Gemilang sempena Bulan Kemerdekaan akan diadakan pada 1 Ogos bermula jam 8.00 malam. Secara amnya aku juga terlibat tapi tugasnya teramtlah kecil, tapi cukuplah sekadar terlibat juga..
Ogos tahun ini juga membawa angin perubahan, terutamanya perihal kerja aku dan kawan-kawan aku, seperti yang telah sedia maklum, pentadbiran pejabat aku sekarang sudah diambil alih oleh Kerajaan Persekutuan, bermakna kami sekarang adalah sebagai kakitangan gunasama, tetapi masih tergantung sebenarnya pasal secara rasminya belum di serap ke kerajaan Persekutuan, hmm macam peningkan, okeh hari tu hanya jabatan yang masuk persekutuan, perjawatan masih belum rasmi masuk pasal belum di bagi opsyen untuk ikut masuk persekutuan atau nak kekal dengan kerajaan negeri. 
Oleh itu satu majlis akan diadakan pada 2 dan 3 Ogos ini majlis menandatangani opsyen ini, majlis ini juga akan di mulai dengan penerangan mengenai opsyen ini, secara ringkasnya (aku belum tgk opsyennya) aku rasa kalau setuju kami berhak di pindahkan kemana-mana sesuai dengan kakitang kerajaan persekutuan lain, atau kalau menolak maka akan di tempatkan oleh kerajaan negeri ke mana-mana jabatan yang bersesuaian, tapi pada amatan aku bagi kumpula N, tiada masalah untuk di tempatkan kemana-mana jabatan negeri, tapi bagi Gred S, tak ramai yang ada di negeri yang bermaksud akan mendapat satu lagi opsyen, VSS.. yang membawa maksud berhenti secara sukarela dan mendapat ganjaran.. 
Juga Ogos ini membawa peristiwa dan kenangan yang cukup penting dak amat bermakna, sekurang-kurang aku rasa la, tak pernah rasanya jabatan aku ni buat satu jamuan khas semata-mata untuk meraikan staf, melainkan jamuan yang diadakan sempena majlis lain yang mana staf di jemput untuk ikut serta, amat bermakna aku rasa, semoga apa yang aku rasa ini tidak akan berakhir pada esok hari, tapi bila isnin nih lain pulak jadinya, tentu amat kecewa aku rasa.
Ogos kali ni juga, bermakna Ramadhan yang di nanti-nantikan akan menjelma, wah serasa baru saja Hari Raya Puasa berlalu, kemudian Hari Raya Qurban, ni Ramadhan menjelma lagi.. dmoga-moga Ramdhan tahun ini lebih baik dari tahun lepas.. aminnn!!!

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s