03/02/2010
Originally uploaded by Sikelu Phone Photo

Hari ni aku rasa, adalah hari yang terpanas bagi musim kemarau kali nih, aku tak pasti berapa kepanasan dia, tapi mungkin lebih dari 40 darjah Celcius, aku agak je lah.. bayangkan ekon bas yang selalu kalau petang-petang macam ni boleh mencecah sehingga 17 darjah hingga 16 darjah, hanya sampai 19 arjah saja, itu dalam bas kalau kat luar lagi lah panasnya. Dalam masa ni juga aktiviti membakar jeramai padi giat sedang di jalankan, begitu juga denga pembakaran tebu, ini menjadikan suhu di permukaan menjadi lebih panas, dah tu pulak awai semakin tebal, menambahkan lagi suhu panas nih…

Waktu sampai umah petang tadi awan hitam, kelam dan pekat dah muncul, tapi tak menyeluruh, ada dalam satu kelompok yang besar, hmm entah kat mana hujan kan turun, jadi macam biasa balik lagi ke sungai padang, sebaik sampai kat sungai padang hujan turun menderu-deru dengan lebatnya, tapi tak la lama, dalam 20 minit hingga sejam saja.. tapi bila aku balik semula ke rumah tak do la hujan.. isk isk isk..

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s