Salam, dan selamat hari raya Aidil Fitri, setelah sebulan berpuasa, menahan lapar dan dahaga, juga perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa, juga dari sebarang dugaan-dugaan lain boleh mengurangkan pahala puasa.. hmm dah lama aku tak mencoret kat sini, dah rasa kaku jari jemari nak menaip panjang-panjang, bukan itu saja malahan idea nak mencoret pun dah tumpul.
Berbalik pada kesah raya tahun ni, rasanya meriah juga walaupun biasa-biasa sahaja, dengan keadaan ekonomi yang kurang mengizinkan persiapan juga agak terhad, semuanya kena catu, he hee kesianya.. macam biasa sembahyang sunat Aidil fitri di masjid dekat umah, jadi senang tak payah kalut2, lepas saja sembahyang sempat juga berziarah kedua pusara ayah dan ibu serta kakak yang telah pergi dahulu, kemudian sebuah dua rumah sedara mara sebelum balik ke kampung mem aku.
Kat sini tak banyak sangat aktiviti jalan-jalan yang dapat di jalankan, pasal bila dok dekat rumah orang tua-tua (tok nyang Athirah dan Anieq), biasanya akan sentiasa ada orang yang datang berhari raya, tambah pulak bila ada ramai sedara mara, jadi macam tak putus-putus orang datang…
..keluarga kecik ku
… keluarga kami
…berziarah

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s