Okeh hari ni kami pi makankenduri kat rumah sepupu aku kat Jalan Kilang Gula.. Bertolak pukul 11.30 dari rumah mak menakan akukat belakang rumah tu, bawak juga selain mak menakan aku tu ada dua orang cucu dia Ehasan dan Fatin, dah mak dia keja jadi kenawa bawak jugak lah kan? Sampai kat sana dah pukul 12.15, jadi terus saja lah makan-makan, pasal kejap lagi pengantin dah nak sampai.. he hee boleh lah budak Athirah tu tengok pengantin, sampai ternganga-nganga. hee suka lak dia.. 

Sebagai rekod.. haa haa.. sepupu aku nih kira naka yang terakhir dan anak jantan sorang juga, jadi kenduri dia agak besar la sikit, hmm hari ni pon agak panas.. berpeluh-peluh juga la, mungkin juga hujan nak turun kot.. he he dah tak tau nak repot apa, layang gambor saja la.. 
…pengantin sampai.. pengantin sampai…
..dua sejoli, tiba di hadapan pintu masuk rumah
..tu dia selamat di sandingkan… hmm yang pengantin lelaki tu naper mulut dia macam tu ye? selalunya elok saja? he hee..
ini dia sepupu aku, berbaju mera aka bapa kepada si pengntin lelaki..

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

2 responses »

  1. Zyma Saad berkata:

    En.Kelu….Musim kenduri dah tiba…Nasi minyak sana sini..Jenuh makan….Adehhh,kenyang asyik menyumbat nasi minyak.

  2. Nana.... berkata:

    kawen jgn tak kawen🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s