Okeh.. nih gambar Athirah yang dah pandai senyum memikat..
ooo.. patuh lah, dok kenen nak ajak pi Playland kat belakan tuh… hu huu tak kuasa nak layan.. makan lagi baik.. ha haa haa

Salah satu angan-angan aku ialah nak buat wireless kat rumah, bukan apa saja-saja seronok, dan kebetulan mem akuperlus sangat nak guna laptop, untuk kerja-kerja dia juga pasai dia nak sambung belajar, maka terkedek-kedek la kami pi cari laptop , tapi ingatnya sebelum tu sempat juga membeli belah kat Tesco Mergong, yer lah baru dapat gaji.. beli siap-siap la barang keperluan, sekalimasa dok jalan-jalan cari awek barang, ternampak satu kedai komputer, jadi masuk jerlah , kononnya nak tengok-tengok saja, sekali terus terbeli laptop kat situ, hmm senang keja, tak yah dok pikaiq lagi dah, kang tak jadi beli la pulak…. 
ini lah laptop mem aku, biasa dan tak canggih manggih, sekadar untuk kegunaan typing dan surf internet.. jadi tak der mende nak mahalnya lahkan..?
dan ini lah G Router tu.. belum dapat di uji lagi.. sejauh mana dia boleh pi tak tau la…

Dah lajak beli laptop, kang mesti nak guna internet juga, sebelum nih pakai modem adsl sajor.. tak der sharing pon.. jadi keluar je lah modal beli satu router dlink nih, balik dari Tesco punya lah semangat nak setup wireless bagai, tapi akhirnya mungkin salah baca arahan, or salah tekan button terus dengan setting-setting adsl modem tu hilang, last-last semalaman tak de letrik internet, punya la tension terus aku katup semua, gi tido, bosann nak tengok… jadi pagi nih selepas segala kerja-kerja kat umah ni selesai (gi nat, cuci keta, bawak Athirah jalan-jalan, dsbnya..) dalam kol 12.00 lebih baru aku ngadap balik pc nih dan buat semula sambungan internet, lepas tu buat wireless networking .. he hee tak le susah sangat pon.. dengan bantuan secara online (tepon la..) dari kawan-kawan.. seleasai lah keja aku.. yess akhirnya aku aku ada wireless kat rumah, jadi yang hok dan balik kampung tu.. tak yah berebut PC dah no.. internet dah leh syer.. 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

One response »

  1. Zyma Saad berkata:

    Zaman semakin berubah,teknologi semakin canggih.
    Bagus,En.Kelu!!!
    Sy pun baru dok fkir nk beli laptop baru….
    Sony VIO sy telah diculik olh adik.
    Yg ada hanya PC…..kira cincai la. Asal boleh bertenet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s