Hari ni, sempat jua aku melakukan satu aktiviti yang dah lama aku tak buat, yakni berpeleseran kesorangan di tepi pantai memerhati mentari kembali beradu di singgahsananya (waduh ayat berlapis-lapis lah pulak) … ialah sejak aku kerja lewat dan balik pon lewat nih, tidak berkesempatan nak larikan diri  untuk melakukan aktiviti macam ni, sebenarnya aku memang suka tengok matahari turun macam ni.. suka sangat, terasa tenang di hati aku, tapi bila dah matahari jatuh takleh nak tunggu lama-lama la, terus aje balik.. pasal kalau tak balik bila yang nak sembahyang Maghrib nya kan..? Oh ya kenapa aku berkesempatan hari nih? .. pasal aku takpayah gi amik Athirah  kat rumah pengasuh dia, pasal dia dah pergi bercuti kat rumah Tok Pah dia.. jadi aku ni sebenarnya on the way gi umah Tk Pah nak amik Athirah, Anieq dan mama dia la..
masa aku sampai kat sini, matahari masih berselindung di sebalik awan..
.. dan seketika kemudian,.. dia melepasi awan… lawa kan…?

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s