Tadi kan aku ada tunjukkan gambar bunga rambutan kat entry sebelum nih kan, yang tu aku amik pakai kamera kompak saja



….., tapi anganku entah bila waktu nya kan sampai, teringin aku nak miliki kamera ni, Canon D90 huhu canggih beb.. 




  • Newly designed Nikon DX-format CMOS image sensor with wide ISO sensitivity range with low noise
  • EXPEED for smooth tones, rich colors and fine details
  • Innovative D-SLR movie function: D-Movie
  • Scene Recognition System integrated with Face Detection System
  • Easy-to-use Live View mode
  • Picture Control System: Customize the visual style of your images
  • Active D-Lighting for smooth tone reproduction in high-contrast lighting
  • Versatile practical 11-point AF system
  • Bright pentaprism viewfinder featuring frame coverage of approx. 96%
  • Advanced Scene Modes for superior image quality
  • Extensive palette of in-camera Retouch Menus
  • Engineered for precision and durability

Harga dia dalam RM 3,900.00 er mana la nak cari, terpaksa la mimpi saja dulu.. hehee

Posted by Picasa

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

4 responses »

  1. kuIna Jentayutiara berkata:

    lor… sy kamera yg besa nie pun semua pkai auto… klu yg canggh menggih mcm tu.. tak reti nk guna la pulak… jakun sungguh no…

  2. Neeza Shahril berkata:

    tapi canggih kan. Boleh buat blur belakan walaupun compact. mahal kottt..😉

    rambutan, manggis ada jual tapi cam tu la harga. kadang2 lagiiii mahal. zul dtg sini jual rambutan la. sure blh beli camera tu heheee..

  3. Redbloodsnow berkata:

    Ya Allahhhh..nikon cam tuhhhhhh…my idaman gks arr kelu. meroyan zie nengoknyer..hehehe

    bile la zie leh miliki benda alah tuh yek…sobsobssob😦

  4. Sikelu berkata:

    kuina..
    meang tak tera pon.. cuma seronok dok cuba sana, cuba sini saja..

    neeza..
    kompak mcam tu dalam 2 – 3 ratus saja la..

    Zie
    he hee samo la kita kan..?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s