-gambar hiasan semata-mata-
Hmmmm…. sejauh mana kita perasan? Bahawa nombor-nombor banyak berkaitan dengan kehidupan kita, malahan ada nombor yang mempengaruhi kehidupankita, bahkan ada juga orang yang bergantung pada nombor untuk menentukan masa depan, tak kurang juga bergantung nasib hidup pada nombor. Nombor juga sudah menjadi bayang-bayang pada kehidupan kita.
Baik macam ni, kita nak bangun pagi, kita dah tetapkan masanya pukul berapa kita nak bangun kan, itu nombor. Lepas tu kita bergegas nak pergi kerja, masuk dalam kereta depan dan belakang kereta ada nombor, kalau bukan nombor itu berkenaan dengan kita tentu tak boleh drive kan?  Bagi yang naik bas pulak, dah tentu bas tu ada no plat kan? Lepas tu setiap pejalanan bas tu ada no destinasi dia.. no lagi.. dah sampai pejabat kena ikut time, kala tak susah… dah tu nak punch kad pun kena ikut nombor juga, kalau tak pakai redah saja, kang kita macam tak datang keja jugakkan.. dah punch kad nak mkan pulak.. singgah kedai makan belik kueh 2 – 3 biji kena bayar RM pulak.. itu pun pakai nombor jugak.. dah habis keja balik rumah, bagi yang dok  kat taman tu, nak cari rumah kena ikut nombor juga… dah letih bekerja balik umah nak mandi, bagi yang pakai heater tu kena la setkan pada darjah kepanasa yang sesuai.. kalau tak putih gebu lah kulit nanti.. 
Adehhh aku ngantuk sebenarnya, maka jadilah en3 yang tahap kemerapuannya bertaraf dewa-dewa kayangan, satu lagi minggu nih nombor kehidupan aku bertambah lagi.. jadi 3*(tooot..). Heha makin betambah lah lagi umur aku, makin tua adanya aku ini.. he heee.. 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s