Apa Dah Jadi


Apa dah jadi 
Apa dah jadi 
Sampai sekarang tak kahwin lagi 
Ap nak jadi 
Apa nak jadi 
Kalau tak kahwin menyesal nanti 
Apa nak jadi


Ha ni… Nyawa yang pertama 
Nyawa ku yang pertama namanya si Jamilah 
Baru nak berjinak-jinak 
Mak bapaknya pulak dah pindah


Hati ku berkenan pulak dengan si Tijah 
Lambat sangat masuk meminang 
Dengan orang lain si Tijah nikah 
Melepaslah sudah


Cakap : Tak ada jodoh Tijah 
Carilah yang lain.. apa boleh buat


Apa nak jadi 
Apa nak jadi 
Kalau tak kahwin menyesal nanti 
Apa nak jadi 
Apa nak jadi 
Kalau terlambat tak guna lagi 
Apa dah jadi


Berkasih-kasih pulak dengan si Nyonya 
Aku di Kuala Lumpur.. dia di Melaka 
Langsung tak ada berita


Bercinta-cinta pulak dengan si Fatimah 
Sebab gaji ku kecik.. keluarganya pulak tak suka 
Melepaslah lagi


Cakap : Kalau tahu bawak lari kat Siam aje
Hei tak siksa saya


Apa dah jadi 
Apa dah jadi 
Sampai sekarang masih mencari 
Apa dah jadi 
Apa dah jadi 
Sampai sekarang mencari-cari 
Apa nak jadi


Kekasih ku yang kelima 
Anak pak Busu 
Keluarga ku pulak tak suka 
Katanya masak memask dia tak tahu


Jatuh cinta pulak dengan si Hawa 
Pinangan ku tak diterima 
Konon katanya mereka orang berada


Cakap : Nak kahwin macam beli telur 
Gred A, gred B, gred C… heii…


Apa dah jadi 
Apa dah jadi 
Sampai sekarang tak kawin lagi 
Apa dah jadi 
Apa dah jadi 
Sampai sekarang masih mencari 
Apa dah jadi




Dengan anak Cik Non pulak 
Hati ku tergoda 
Aishah namanya 
Putih kuning baik budi 
Kedua-dua keluarga semuanya dah suka 
Malang nasib ku duitnya tak cukup pulak 
Melepaslah jugak 




Apa dah jadi 
Apa dah jadi 
Sampai sekarang tak kawin lagi 
Apa nak jadi 
Apa nak jadi 
Sampai bila nak tunggu lagi 
Tak boleh jadi 
Sabar lah lagi


( Lagu : Tan Sri Dato’ SM Salim – Lirik : Tan Sri Dato’ SM Salim )
——————————————————————————————

Hu hu untuk apa aku buat the series nih, sajo aje.. nak bagi tak keputusan idea.. dan aku harap-harap akan selalu ada idea maka series ini akan cepat abisnya… dan apa yang terkandung dalan series ini.. hanya cerita-cerita untuk di kenang, dan aku nak bagitau siap-siap tak akan ado namonya kat sini.. biarlah di hati.. waaa kaaa kaaaa… satu lagi siri ini adalah mengikut kkata hati dan ikut sesedap hati serta kata… jadi amaran siap-siap jangan mare yeee.. 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s