Sudah lama rasanya aku tak kerosek mailbox aku… aku biar saja samapi ada beratusan email dalam tu.. aku cuma buang yang junkmail yeng terlepas sahaja… entah angin timur apa tah hari ni maka aku godek-godek tengok email.. tiba-tiba aku terperasan ada satu email aku kepada kakak aku kat shah alam tuh.. yang tak sampai-sampai.. bila aku bukak tengok.. o oada gambar masa majlis pertunangan… he hee layan je lah ye… 
Ini adalah antara ahli-ahli rombang wakil sebelah keluarga aku(sebelah kiri), disebelah kanan ialah dari wakil keluarga mem aku.. tengok depa jaga pintu rumah tak bagi keluar… he hee
Ini adalah hnataran pengikat kasih dari sebelah keluarga aku.. ada buah-buahan, ada kek, ada gula asli pelbagai warna, yang lain aku tak ingat 10 atau sebelah semuanya.. hu hhhu lain di rancang lain yang jadi.. murah rezeki tandanya tu…
Nih kali pertama mem aku jumpa mak, dan mak pon nampak gumbira sangat, maklum la orang nak dapat menantu, dan rupa-rupanya dia dapat pengganti orang yang nak jaga makan minum aku.. 
nih mem aku selepas di tunangkan dengan aku… eh mana gambar aku…?
Aku sebenarnya tidak ada di persekitaran tu, hanya menjadi penunjuk arah akan jalan yang patut depa lalui dan tujui, selepas tu dengan segala hormatnya di mintak balik, hu huu berlalu la aku dengan membawa kereta secara longlai, tunggu cerita di rumah sajalah.. macam mana nak bergambar kan, dah nasib badan kena rumah orang-orang lama yang mana adat dan adab di pegang sepenuhnya… 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

3 responses »

  1. aD berkata:

    wahh.. ad comelnya.. lebih comel kalau letak gambar masa hari langsung kan kan kan?

  2. Sikelu berkata:

    aD..Hari langsung, isk dah kemana lak gambar tu yer.. tak per lah nanti kalau jumpa leh letak kat sini..

  3. Neeza Shahril berkata:

    wahhh.. gambar lama tu.. comel la mem Zul.. patutlah Zul suka dan frust tak dapat ambik gambar sama.. tapi elok gak.. tak elok sebenarnya lelaki pergi masa majlis bertunang kan..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s