Okeh, pada pendapat kalian, jika membaca iklan macam di atas, adakah anda akan membeli tanah yang sedemikian ? Juga jika anda berjumpa parit yang demikian, ada anda akan lari dengan dengan penuh histeria? Mungkin juga jika demikian iklannya anda terus tidk jadi membelinya? Jika demikian.. anda tentu telah terpengaruh dengan perkataan ‘gila’ itu.  
Parit gila merujuk kepada orang-orang kampung ialah projek perparitan yang kecil (sebesar lonkang rumah sahaja) yang bersepahan di tengah-tenah bendang, bagi mengairi air ke bendang-bendang.. ia di kata gila adalah kerana parit ini sentiasa kering.. melainkan pada masa pengairan padi pada awal musim dan buang air di hujung musim… jadi logiknya memang di kata kan gila bila parit itu yang makan belanja berjuta-juta untuk di buat tapi sentiasa kering kontang.
parit nih pada musim padi mmg ada air, 
tapi bila air dah penuh kat sawah dia akan kering kontang la…

Sekian adanya entry yang buhsan ni, tapi mula-mula aku baca iklan tu memang dah aku gelak bagai nak rak dah, aku pasti bagi yang tak tau apa ke benda parit gila nih, memang akan cuak punya.. he hee 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s