Pulau Ketam, sebuah delta yang terletak di muara SungaiPerlis. Kuala Perlis pada masa itu bukan sahaja menjadi tumpuan bot-bot tempatan, tetapi juga “tongkang cina” dan “tongkang keling” agi Import Barangan Seperti Arang, Lembu, Kerbau Dari Siam , Cili Kering, Bawang, Bijian Kopi Serta Beberapa Barangan Lain Dari Pulau Pinang. Mereka Juga Menjadi Agen Menjual Candu Masak Kepada Orang Ramai.. sebab itu ia juga pernah menjadi pusat pentadbiran kastam kuala perlis pada tahun 1934 – 1938 (sumber:kastam perlis )

-jambatan lama menghubungi Pulau Ketam dengan Tanah Besar Kuala Perlis
pemandangan Pulau Ketam sekitar 70an hingga 90an
antara kuala sungai yang yang tedapat di Pulau Ketam 
ni adalah keadaan rumah-rumah di Pulau Ketam zaman tu..
 berpelantar da bertiti kan kayu-kayu bakau sahaja .. 
dan sekarang dah masih lagi berpelantar dan ber titi kayu
tapi jalan dah bertar la.. kira nya dah banyak membangun nih..
rumah dah makin cantik dan moden
Tapikan kenapa aku ceta pasal Pulau Ketam? he hee.. okeh lah sebenar nya kemarin.. aku pi makan kenuri rumah kawan aku nih, kenuri bercukur anak di yang no dua, baru bersalin 16 hari yang lalu, hmmm dia ni kan.. selalu berikut dengan aku la.. Aku kawen tahun bulan 3 tahun 2005, dia kawen bulan 11 kot aku rasa, tahun 2005 juga, lepas tu Athirah di lahirkan Jun  tahun 2006, dia pun dapat anak juga  bulan Julai tahun 2006, nih aku dapat Anieq Bulan Oktober 2008, dia pon dapat anak no 2 bulan November 2008… haa kan berikut-ikut tuh.. lepastu lak kan.. aku dapat anak pompuan dulu, dia dapat anak lelaki dulu.. jadi dua-dua dapat sepasang la.. 
haa ni umah kawan aku kat Pulau Ketam tu…
Nih anak dia, di lahirkan 2.4kg.. 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s