air bah yang dah sampai kat rumah ..
tengok gambar bukit-bukit dan awan tu.. uhh lawa sunguh…
air yang mengalir laju..
Sehari dua ni hujan tak menentu, kekadang tu pagi, kekadang tu petang, kekadang tu malam, malahan hujan agak lebat, mungkin musim pertukaran musim datang lagi, jadual merempit aku juga tidak berubah, walau hujan, walau guruh yang datang, tetap kena merempit, cum aaku takut kalau bah dah tek leh nak merempit. Hari Ahad hari tu dah ada tanda-tand nak bah, masa hantar mem tu dah nampak ada limpahan air kat satu kawasan lapang dekat Junction Changloon tu, air nya kuat dan melimpah-limpah, petangnya mas gi amik mem dah surut.. tapi melimpah dis ebah jalan lain lak… mungkin ada limpahan air dari Siam kot.. pasal tu air laju.. Bila Mem sampai, dia bagi tau ada kawan-kawan dia yang balik awai pasal rumah di naiki air …
Semalam pon sebelum amik mem hujan turun mencurah-curah, menyebabkan sesetengah kawasan yang rendah dah di naiki air di sekita kawasan jalan Jejawi – Ngulang, ini yang di alporkan oleh kawan-kawan di AnakPerlis.com, siap disertakna gambar diatas sekali, memang semasa balik dai hantar mem tu aku dah nampak pemandang yang background dia bukit dan awan, lawa betul pemandangan dia… jadi aku abadikan lah dalam ni… terimakasih utk jasmi_62 atas gambar yang lawa-lawa ni.

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s