Pagi nih, baru saja aku punch card (err thumb print) saja kat opis, tengok staf admin dan kewangan tengah dok kalut-kalut tengok sana sini dalam pejabat  tu, hmm aku jengok juga la pasal apa yang depa dok sibuk sangat tuh, bila jengok dalam opis saja baru la aku nampak keadaan berselarak dalam tuh… isk tengok macam orang baru lepas bolos masuk dalam opis saja ……

Tengok tu, habis la hiasan hari raya depa ni. Memang amat musykil kan? Sudah lah masuk melalui siling, lepas tu selerakkan fail-ail dan dokumen yang ada di rak dan juga di tray meja tu, lepas tu main telefon pulak – entah dengan sapa la di bergayut, lepas tu pulak di rosakkan hiasan hari raya tu, sungguh amat-amat musykil.. ntah la apa yang di cari oleh si penceroboh nih? Mungkin juga dia cari dokumen tender? Mencari cek pembayaran yang lewat di hantar, atau mencari keputusan temuduga yang belum lagi dikeluarkan? 
Tapikan.. yang herannya, depa kat sini masih rilek saja…

  • takdak pulak kata nak repot kat polis pun
  • tak dak pulak hilang barang-barang yang peting maupun yang berharga,
  • tak dak pulak ramai orang ribut-ribut yang datang nak tengok…
isk heran juga aku.. aku pon tanya la apa pasal nih sampai berselarak macam ni, siling pon sampai jatuh, cermin gambar pon abis pecah… depa kata hmmm musang mengamuk lagi la.. ooo jadinya musang berjanggut tu datang untuk cari makan la selepas 2 hari bercuti… he hee entah la spesis yang mana satu aku pon tak tau… :)… 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

2 responses »

  1. kuInaJentayutiara berkata:

    cari duit raya tu….

  2. Sikelu berkata:

    he hee cari makan lah tu…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s