Bangun pagi ni lepas subuh tengok langit mendung jer, lepas hantar angah Athirah pi keja, ingat balik boleh la sambung tido… sampai jer umah golek sana, golek sini hujan lak turun.. ini dah kes cantik.. tapikan.. Athirah lak dah jaga, dan tak mahu tido-tido dah, isk melepas la niat nak tido sepanjang pagi ni….

 
Lebihkurang dalam pukul 11 pagi keluar lak gi amik mak mertua nak pi tengok perabot terpakai kat jalan Changloon.. tengok punya tengok punya tengok tak der yang berkenan.. langsung tak amik apa-apa. Jadi patah balik la. On the way patah balik tu melencong pulak ke ladang tebu, ke Kilaang Gula Felda Perlis nak gi amik angah Athirah yang kerja sekerat hari tu, oleh kerana jalan yang tak berapa elok, terhentak sana-hentak sini, mem aku lak terasa nak membuang, so singgah lak kat rumah adik beradik aku nih, dah lama tak pi, rupanya dah 4 tahun depa pindah dok umah baru,  bermakna dah 4 tahun aku tak pi la, depa ni dok kat rumah yang disediakan oleh Kilang Gula Felda Perlis, kiranya depa ni pon orang kuat dalam Kilang jugak la… 
Mem adik beradik aku nih, suka tanam pokok bunga, sampai jer tengok banyak pokok tanduk rusa, bermacam -macam jenis.. kalau dah minat memang sanggup la pi cari kan… tapikan dah banyak tumbuhan kat umah depa ni, jadi kawasan umah jadi sejuk jer… errr apa yang Athirah buat? tengok kat bawah… 
Dalam  Pukul 4 petang , hujan turun diikuti dengan ribut pulak.. isk terkejut aku yang baru nak terlelap nih, terus bangun tutup pintu dan tingkap segala..

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s