antara tempat yang di gemari seisi keluarga kalau mencari ikan segar – Kuala Sungai Baru, Perlis

dengan menggunakan dapur ajaib diatas, memanggang ikan ni hanya makan masa tak sampai 1/2 jam.. sila khabarkan jika siapa-siapa pernah ternampak spesis dapur ini di mana-mana.

Begini lah kaedahnya posa tahun ni, bila ada masa lapang maka akan berkejaran la pergi mencari ikan untuk di bakar petangnya, adalah lebih menjimatkan beli ikan yang tak sampai sekilo, biasanya anatar 400 – 600 gram sahaja, yang harga nya antara 6 – 8 RM.. kalau lah di beli yang siap di bakar di Pasar Ramadhan, maka harga nya boleh mencecah 15 – 20 RM.. hmm jimat lah jugak kan, dah tu pulak boleh di bakar sesedap rasa mengikut selera masing-masing, disamping boleh di jamin kesegarannya ( mengikut kepandaian orang memilih).



Ikan yang sekor ini , hanya dua orang sahaja yang meratahnya, dan antara dua orang yang meratah itu sudahsemesti orang yang bawak perut itu yang lebih mendominasi.. adeh yang sorang lagi tu kena banyak bersabar lah kan…? 

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s