Sampai saj aku kat umah, mem aku ajak keluar, Athirah kononnya dah jemu seharian terkurung dalam umah, mula-mula kat umah pengasuh dia, nih balik umah pon dok main kat dalam saja… jadi kami buat rancangan nak pi pasar malam saja lah kat Kangar… on the way tu, terlalu pulak kat Denai Larian Pengkalan Assam, dan Athirah pon apa lagi merengek nak mai kat taman la… masa tu dah pukul 6.30 petang.. hmm mau tak mau layan saja la…. seronok juga ada kat sini.. leh tengok ada orang dok jogging, ada yang bersenam robik, ada juga bebudak skateboard.. terhibur jugak la… tak lama kami kat situ,  yer lah dah dekat nak Maghrib, nak gi pasar malam lagi, jadi menagis la budak itu.. tak puas main…. selepas di pujuk lebih kurang.. baru la boleh tinggalkan tempat itu…

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

2 responses »

  1. Neeza Shahril berkata:

    Bila tengok Athirah happy kat playground, rasa seronok aje. Tapi kan Zul, bila teringatkan yang dia akan dapat adik dan nanti mesti masa untuk dia akan kurang sikit, kesian pulak… jangan dia ketuk kepala adik dia nanti dah kan.. hehee..

  2. Sikelu berkata:

    neeza…
    kadang kadang tu terpikir jugak macam tu.. tapikan bila tengok dia dokmain sorang-sorqang kesian jugak… kalau ada adik nih boleh jugak main sama.. kalau setakat ketuk tu ok lagi…. takut terpijak saja … teringat satu kes kawan zul nih.. anak dia hak sulung tu terpijak adik dia yg baru berumur 6 bulan.. selepas dua tiga bulan kot, adik dia meninggal.. tulang rusuk dia patah… kesian betul, yang ninggal tu anak pompuan.. comel budaknya kata orang yang gi ngunjung.. zul tak dapat pi ngunjung pasal dok atas pelamin..🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s