Pemandangan yang berbeza..di satu lanskap yang sama antara dua musim… Kalau masa bulan Disember, pemandangan yang indah, penuh dengan kehijauan.. dan juga menyamankan.. tapi kini hanyalah bahang panas, kekeringan, lanskap yang betul betul kering, tanah sawah yang merekah.. ini adalah hanya gambaran dua musim, tapi kekeringan dan kemerkahan sekarang ni tidaklah begitu teruk, tak terbanding dengan tahun lepas.. mungkin juga di pengaruhi oleh cuaca di Kelantan, Terengganu yang sedang hujan sekarang ni menyebabkan suasana musim kemarau sekarang tidak lah terlalau hebat..

Sejak sehari dua sudah ada hujan yang agak lebat, yang agak lain dari kebiasaanya.. mungkin juga ada perubahan cuaca lagi yang berlaku.. angin masih lagi bertiup dari arah Tumur Laut.. dan di jangka akan berterusan sehingga pengujung bulan Mac ini. Sehingga itu tiada aktiviti di bendang yang dapat di lakukan kerana taliair juga kering.. dan kalau pon ada hujan 3 – 4 hari ni , tapi tidak cukup untuk mengalir ke sawah..

Posted by Picasa
Advertisements

About abah atieq

seorang abah pada seorang anak perempuan dan seorang anak lelaki yang masih tercari-cari erti sebuah kehidupan.. mencari tujuan kehidupan.. mencari sirna sebuah kehidupan.

One response »

  1. coupon berkata:

    What’s up everybody, here every person is sharing these kinds of knowledge, therefore it’s good to read this web site, and I used to visit this webpage every day.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s